Tag Archive for: pæn hundeseng

På vej til Jylland efter Viola

Når du læser dette, er jeg formentlig på vej til Lemvig for at hente vores nye familiemedlem. På vej til at blive den lykkelige hundeejer for første gang i mit liv (læs mere i denne indlæg).

Faktisk var der, da jeg i sidste uge traf aftalen om at købe hende, tre hvalpe til salg. Nu kan jeg se på annoncen, at der er to tilbage. Heldigvis har jeg reserveret Viola ud fra billederne, og jeg fik helt ondt i maven, da jeg tjekkede, om hun stadig var der. Puha, det var hun . Jeg er jo allerede vild med hende ♥♥♥
Du får lige billedet een gang til – og så glæder jeg mig til snart at tage mine egne fotos af hende. Den kommer nok ikke til at få for lidt i den kommende tid!

bichon-havanias

Jeg har i mellemtiden forberedt mig og har været på nettet og har foretaget et større indkøb af alt, hvad min fantasi rækker til at forestille sig, at en lille bichon havanais kan få brug for. Fra børste og neglesaks, til foderskåle, godbidder, legetøj, hundetegn, sele og snor – og sågar tandbørste og tandpasta (vi må have styr på hygiejnen fra starten). Valget faldt på Hooked4Pet.dk, som havde et udvalg af alt, hvad jeg ønskede mig – også en pæn hundeseng og en fin redningsvest (det er godt at være forberedt til sejlsæsonen, selvom vesten nok er en kende for stor til at starte med).

Det har været lidt en udfordring for mig, hvordan den lille hunni skal komme med mig rundt, men så fandt jeg det her smarte hunde-autosæde, eller hvad vi nu skal kalde det. Så nu vil hun blive sat i en smart fastgjort transporttaske, hvor der i øvrigt er en oppustelig pude i bunden, så hun kan nå op og kigge ud. Genialt!
Det er 399, der er givet godt ud, for at hunden kan sidde sikkert og godt, når den skal med mig rundt (den fås her).

hunde-auto-stol

Hundesengen blev denne her, 2 stk., en til soveværelset og en til stuen. Den er da bestemt til at holde ud at se på, synes jeg. (Fås her).

paen-hundekurv

Min stakkels mand, som jo ikke ligefrem er ophavsmanden til ideen til at få endnu et husdyr – men dog støtter 100% op om beslutningen (ham har jeg været heldig med!) – har haft to opgaver i går: Foder & Forsikring. Så han har både klaret den med forsikringsselskabet og været en tur i Maxi Zoo og købt det foder, som Viola er vant til hjemmefra.

Jeg har fundet gode artikler på nettet, så jeg kan gøre det hele rigtigt fra starten. Fx denne fra Dansk Kennel Klub med 10 tips til en god start med hvalpen.

Et par bøger har jeg også bestilt. Selvfølgelig en om Bichon Havanaisen med en masse råd til dens pleje og pasning – og en om adfærd og opdragelse, som jeg synes lød godt, At have hund med hjertet ♥

at-have-hund-med-hjertet bichon-havanias-bog

Så Viola, here I come….

Kærlig hilsen Jeanette