Sådan får jeg hvide tænder

Sådan får jeg hvide tænder

efter-swiss-clinic-tandblegning

Det var faktisk bare en sidegevinst, at jeg for 12-13 år siden kom i gang med at blege mine tænder ind imellem. Jeg havde nemlig gået med bøjle og fået rettet mit skæve tandsæt, da jeg var midt i trediverne. Det er noget af det bedste, jeg nogensinde har gjort, men det er en anden historie. Sidegevinsten var, at jeg fik lavet nogle bideskinner til at holde det hele på plads efter tandretningen – og de kan samtidig bruges til at blege tænder med. Så sådan kom jeg i gang, og det er da lækkert at have et fint hvidt og rent smil.

Især for mig som inkarneret tedrikker er det lækkert at få bleget tænderne ind imellem – det gælder selvfølgelig også ved rygning, kaffe, rødvin eller andet, der misfarver tænderne.

Tandblegning behøver dog ikke længere at være betinget af specialfremstillede skinner. Jeg har i samarbejde med Swiss Clinic testet Swiss Whitening tandblegning til hjemmebrug. Sættet indeholder skinner, som du selv kan forme, og 10 ml. tandblegningsgel (nok til, at du kan få hvide tænder).
Sættet koster 595 kr. her. (reklamelink) Det er langt under, hvad det normalt koster at blege tænder.

swiss-clinic-tandblegning

Umiddelbart er jeg måske ikke den mest oplagte kandidat til at teste produktet, eftersom jeg har hvide tænder i forvejen og er i besiddelse af skinner fra tandlægen. På den anden side, så ved jeg, hvad jeg taler om, når det gælder tandblegning. Jeg har brugt det i årevis og har prøvet mange forskellige produkter.

I dag bleger jeg kun mine tænder 2-3 gange om året. Når du først har opnået den farve, som dine tænder har fra naturen, kan de faktisk ikke blive mere hvide. Efter den første blegning, som typisk tager nogle ganges behandling, er det bare at vedligeholde ind imellem. Det er heller ikke pænt at overdrive, fordi den kan give en lidt “død” overflade på emaljen.

Det har tidligere været problematisk med tandblegningssystemer til hjemmebrug, fordi skinnerne ikke har kunnet forme sig ordentligt og slutte tæt og blive på plads på tænderne. Skinnerne fra Swiss Clinic blødgøres i meget varmt vand, formes derefter på tænderne, og størkner igen i koldt vand. Det er nemt og hurtigt – og det virker.

Når du har formet skinnerne, lægger du en tynd stribe tandblegningsgele i og går med dem i 1-2 timer. Dette gentages i starten dagligt i 1-2 uger, til du har opnået det optimale resultat.

Nu skal du som sagt huske, at jeg har nedblegede tænder i forvejen – så dette er ren vedligeholdelse. Samtidig er det resultat af kun 1 behandling med Swiss Clinic Whitening.

tandblegning-før

Før Swiss Clinic

tandblegning-efter

Efter Swiss Clinic

 

Geleen virker virkelig fint, og jeg synes, at resultatet giver en meget flot glans på tænderne. Når man prøver andre, og måske mere stærke, geleer kan tænderne godt virke mere matte og lidt døde lige efter blegningen. Her er mine tænder virkelig fint og naturlig frisket op.

Du kan købe Swiss Clinic sættet til hjemmebrug til 595 kr. her.

2 kommentarer
  1. Kim
    Kim siger:

    Spændende. Jeg har gået og overvejet en tandblegning. Nu vil jeg bestemt tænke på Swiss Clinic når tiden kommer :).

    Svar
  2. Emma Schmidt
    Emma Schmidt siger:

    Hej Jeanette,

    Tak for tippet med Swiss Clinic. Det må jeg prøve! Jeg plejer ellers at få bleget tænder hos min tandlæge http://tandklinikken.biz/ i Hellerup, men dette kunne måske være et substitut til deres dyrere men ellers også effektive behandling. Det har i hvert fald et flot resultat på dine tænder.

    Kh Emma

    Svar

Skriv en kommentar

Skriv din kommentar her!
Alle er velkomne til at deltage

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.