Tag Archive for: lyserød

Se min hjemmearbejdsplads – og min nye stol!

hag-kontorstolREKLAME

Når jeg sidder og skriver her på bloggen, så foregår det som oftest lige her i vores kælder, hvor jeg har indrettet mig med et gammelt afskallet bord, en Tolomeo lampe – og nu langt om længe også en lækker og god arbejdsstol. Hernede har jeg min webshop, og her kan jeg trække mig tilbage og koncentrere mig om at skrive på en ordentlig plads med eksternt tastatur og skærm. Selvom, man arbejder hjemme og selvstændigt, er det altså stadig vigtigt at sidde godt og hensigtsmæssigt. Det sker, at jeg sidder i stuen med min bærbare for en kort bemærkning, men godt er det altså ikke for mig at sidde og krumme sammen over den.

stol-hjemmekontorJeg HAR prøvet at indrette mig oppe i huset, æstetisk og hyggeligt – og vildt stressende og upraktisk (du kan læse mere om min tilbagevenden til kælderen her). Bemærk også Eames-stolen, som jeg sad på: alt for lav og uden ergonomisk støtte eller fornuft på nogen måde. Det er der også lavet om på nu!

arbejde-hjemme-selvstændig
Tilbage i februar skrev jeg om valget af min HÅG SoFi stol med det smukkeste rosa stof fra Kvadrat (det kan du læse om her). Jeg valgte den med hvidt stel, som gør stolen let og feminin, og så valgte jeg armlænene fra, så jeg hurtigt kan komme ud af stolen – og ind igen – når jeg farer ind på mit lager og pakker ordrer. Det er også med til at gøre udtrykket let. Og så elsker jeg bare kontrasten mellem stolen og det gamle miserable bord. Som du kan se, er det ganske hyggeligt af en kælder at være (hvis jeg selv skal sige det), og den nye stol har bestemt løftet udtrykket en hel del.

hjemmekontor-stol
Jeg har nu siddet i den i nogle uger, men allerede fra første dag, gav den virkelig en betydelig forbedring for mit hjemmearbejdsliv. Stolen har et patenteret system som gør, at den er en anelse bevægelig, hvilket betyder, at man ubevidst holder sig i balance, hvilket giver bevægelse af musklerne under arbejdet. Funktionen kan slås fra, men jeg synes, det er skønt, at den er lidt levende. Ergonomisk er der bare ikke en finger at sætte på HÅG stolene, og nyder nu endnu mere mit lille space i kælderen. Jeg håber, du kan se på billedet, hvor lækkert og godt, jeg sidder – det er faktisk helt vildt, så perfekt den stol er!

hag-stol-rosa
Skulle jeg vælge at rykke lidt op i gemakkerne og arbejde på et tidspunkt, så har jeg lige gjort en opdagelse, som jeg faktisk ikke havde tænkt over. Stolen har præcis samme stof som vores lyserøde Arne Jacobsen sofa! De er selvfølgelig også begge med stof fra Kvadrat – så det er det samme.

hag-sofi-rosa
Sådan kan man også få en rød tråd i indretningen bare ved at holde fast i instinktivt at vælge dét, som man allerbedst kan lide ♥

kvadrat-stof-arbejdsstol

Til sidst vil jeg lige rapportere, her fra min lyserøde drøm af en stol (du kan i øvrigt læse om min lyserøde drøm af en sofa her), at min nakke efter 3 uger har det fantastisk godt, og min musearm er stort set i orden!

Du kan læse mere om HÅG SoFi her.

Kærlig hilsen Jeanette

Den rosa sofa er landet!

arne-jacobsen-sofa-mayor

I dag ankom vores nye rosa sofa langt om længe! Det var tilbage i januar, at jeg skrev om overvejelserne om at kaste sig ud i en lyserød sofa, men det blev altså besluttet, og her er den så! Nogle gange skal man ikke bare tage de “sikre” valg, men turde kaste sig ud i noget, der skiller sig lidt ud. Vi har i alt fald ikke fortrudt, at der nu står en støvet rosa sofa og lyser op.

Nu er dominoeffekten så startet, og jeg har foreløbig byttet rundt på et par store malerier. Der stod ellers en tom plads helt klar, troede jeg, men maleriet (af Johnny Madsen) blev for hårdt til sofaen. Bemærk i øvrigt også, hvor meget det gør, når der komme en farve ind!

johnny-madsen-maleri

Så nu har det byttet plads med det store skønne maleri, der hang ved vores trappe (af Lise Malinovsky). Det skal nok lige hænges lidt højere op, og jeg overvejer også, om ikke det kunne være flot med to ens standerlamper (Bellevue fra Arne Jacobsen). Så er der da noget, der er ens, for ellers er der ikke noget sæt over vores sofaarrangement. Vi har tre helt forskellige stole (en Wegner skalstol, en sort ox chair og en Ro stol fra Fritz Hansen) – og nu altså en lyserød sofa 🙂 Men jeg synes, det fungerer, og særlig konformt er det ikke.

arne-jacobsen-sofa-lyseroed

Sofaen er en nyproduktion af et gammelt design af Arne Jacobsen lavet til Søllerød Rødhus. Deraf navnet Mayor. Du kan se mere på AndTradition.com.

 

Min lyserøde drøm af en sofa

arne-jacobsen-sofa-lyserød.jpg

Vi har nogle overvejelser om at skifte vores store hvide flydersofa ud med en ny i et mere stramt design, hvor man samtidig kan sidde “ordentligt”. Efter, at vi har fået vores lille blå 2-personers Mingle sofa, har jeg for alvor fået smag for både de klassiske retrolinjer og flere farver i indretningen. Det er helt klart også den vej, som trenden går i boligindretningen, og selvfølgelig bliver man stille og roligt påvirket af den.

Nu er spørgsmålet så, om man skal kaste sig ud i en lyserød sofa? Jeg har en svaghed for farven, og så har vi en indretning i stuen med forskellige lænestole i grå, sort og råhvid, som kalder på en kontrast. Heldigvis har jeg en mand, som er helt ok med en lyserød sofa og sagtens kan se ideen. Han synes, det er et modigt og fedt valg, og desuden er han mand nok til at bære en lyserød sofa, siger han! Det er super cool.

Man kunne måske også gå den mere sikre vej og vælge fx en mørkeblå. Der er stadig lidt knald på farven, en god kontrast. Jeg er virkelig i tvivl og synes, det er en stor beslutning.

Arne-jacobsen-mayor

Selve sofaen er jeg helt vild med uanset farve. Jeg har åbenbart en svaghed for &Tradition, som laver nye designs og tager gamle klassikere op. Sofaen er oprindeligt designet af designet af Arne Jacobsen i 1939 til borgmesterkontoret på Søllerød Rådhus – derfor hedder modellen Mayor.

Vi har i forvejen denne barstol fra &Tradition, som jeg straks faldt for, da jeg så den første gang. Den fås forøvrigt også som taburet.

bar-stol-and-tradition-sort.jpg

Fornyligt skulle vi finde en ny standerlampe, og valget faldt igen på &Tradition og på Arne Jacobsens allerførste lampe, Bellevue fra 1929.

Bellevue-lampe-arne-jacobsen.jpg
Nu må vi se, om det bliver til en ny sofa i denne omgang – og i hvilken farve. Måske tør jeg følge drømmen og gå efter den lyserøde.
Hvad synes du?

Trends i boligindretningen

I denne uge var der Design Trade messe i Bella Center, og jeg var der for at se på varer til min webshop og selvfølgelig for at se på de aktuelle boligtendenser for 2014/15.

Helt overordnet er temaerne natur, ægthed og enkelthed. Materialerne er præget af træ, keramik, sten og lækre tekstiler. Og materialerne skal ikke forestille sig at være noget, de ikke er. Vi er tilbage til det ægte.
Der er som altid referencer til tøjmoden, hvor countrystilen og de lækre materialer også er i højsædet. I boligen ser vi, som i moden, stadig skind og pels, men også rigtigt mange lækre tekstilkvaliteter herunder masser af plaider i både strik og uld. De varme metaller, som kobber og messing, kommer vi bestemt heller ikke udenom.

Her Nordstjerne, som rammer plet med deres enkle, lækre ting i træ og marmor.

Nordstjerne

Farvemæssigt er vi generelt i den afdæmpede skala, og der var i stort set alle kollektioner et strejf af lyserød. Her fra Louise Roe, som bl.a. har skønne lyserøde håndklæder og nedenunder keramikeren Anne Black, som også har nye vaser i bl.a. lyserød.

Louise Roe_lyserød

 

Anne Black_vaser

 

Det sidste, jeg vil fremhæve, er det grafiske tryk, som er overalt. Ny på markedet er fx I love my type, som arbejder med positive budskaber i et rigtigt lækkert design.

i love my type

 

Annnonce 3_blog

 

 

Fin neutral lak fra YSL

YSL har introduceret sine nye lakker La Laque Couture med masser af fine farver. Jeg er nu faldet for denne helt neutrale sart lyserøde, som giver en flot manicureret look. Den er meget elegant på hænderne, og det er rigtigt flot at supplere med en stærk farve på tæerne.
De nye lakker fra YSL skulle have en ekstra lang holdbarhed, men jeg synes nu de er ret normale. Til gengæld er de super lette at påføre og farven er meget smuk i to lag.