Tag Archive for: stemning

Fødselsdagsfest på Restaurant Maven i Nikolaj Kirke

restaurant_maven-nikolaj

Nu er der præcis én måned, til jeg holder fødselsdagsfest for familie og venner! Jeg har fødselsdag om fredagen, men holder festen om lørdagen den 16. april. Meget passende på Dronningens fødselsdag, for så er der jo flag hele dagen ♥

Det holdt hårdt med at beslutte mig til, om jeg overhovedet ville have den store fest. Mest af alt, fordi det var svært for mig at forstå, at jeg virkelig fylder 50. Jeg har ikke problemer med min alder (eller mine grå hår, som du kan læse mere om her), men det skulle alligevel lige trænge ind, at jeg bliver så gammel. Utroligt, at man nærmest kan fortrænge, at 50 kommer efter 49, men nu er det altså forstået, og jeg glæder mig til at fejre det med alle de mennesker, som jeg har tættest på mig i mit liv.

Min søde mand har derimod glædet sig i mere end et år og rykket og rykket mig for, at jeg fandt ud af, hvor det skulle holdes og fik det booket. Det er jo midt i konfirmationstiden! Jeg har slået det hen, og har været i tvivl, men har alligevel gået og ruget lidt over det inderst inde. Og selvfølgelig skulle vi da holde en fest!

Gode selskabslokaler er svære at finde! Dét sted, hvor jeg helt fra starten – teoretisk – kunne se mig selv holde fødselsdagen, var på Restaurant Maven i Nikolaj Kirke midt i København. Da jeg endelig kunne se mig selv som 50årig, og derfor kunne gå videre i planlægningen, var vi helt henne i februar. Nu kunne jeg mærke, at jeg var nervøs, da jeg ringede op til Maven og spurgte om den 16. april var ledig! For nu stod det helt klart for mig, at det var dér, det skulle være. Jeg var derfor lettet, da hele restauranten mirakuløst nok var ledig den dag. Det må være al den gode karma, jeg forbinder med det sted!

restaurant_maven

Hver gang, jeg har været på Maven, med venner eller til firmaarrangementer, har der været en særlig stemning – sjovt, rart, hyggeligt, afslappet. Først og fremmest er maden og vinen altid virkelig lækker, servicen og hele ånden er i top, og selve lokalerne i Nikolaj Kirke er smukke, cozy og atmosfærefyldte. Det er stil over det, men på den lidt franske personlige og uformelle måde. De har både selve restauranten og nogle lidt mere formelle selskabslokaler ovenpå med plads til op til 50 gæster, og stedet er perfekt til store fester og fx bryllupper. Og så ligger det ultracentralt i København tæt på Metroen.

Fødselsdagen bliver et helaftensarrangement fra 18 – 02 med fire retter mad, vin ad libitum, kaffe og fri bar. Musik kan vi selv medbringe på iPad’en, så mon ikke nogle af vores danseglade venner tager en svingom ud på aftenen.

44 er inviteret, 44 har sagt ja! Så nu er der bare tilbage for mig at finde en ny kjole, lave nogle playlister og en bordplan – så er jeg klar til at blive hjulpet godt ind i 50’erne med gode mennesker og masser af god karma.

Debutanter til Eremitageløbet!

Jeg må erkende, at jeg er en kende stivbenet i dag, men også super stolt efter at have gennemført mit allerførste E-løb i går. Som jeg før har skrevet, har jeg virkelig rykket nogle mentale grænser i forhold til løb, og var jeg blevet spurgt sidste år, var svaret, at jeg aldrig nogensinde ville komme til at løbe så langt (og med så mange mennesker).

Med resterne af en dum forkølelse i kroppen gennemførte jeg de 13,3 km. i tiden 1:22. Det er en VILDT hård og udfordrende rute, og du kan nok se på billedet efter løbet herunder, at jeg ser noget træt ud 🙂

Eremitageløbet er en tradition hos os, hvor vi mødes til en hyggelig dag med løb og spisning bagefter. Jeg plejer at være på heppeholdet, men har nu taget springet til at være én af de i alt 9 løbere, vi var i år. Det føles faktisk ret godt. Her er så året debutanter – mine bonuspiger Camilla & Cecilie (som løb i flotte 1:12), jeg selv og vores gode ven Mathias.

eremitageløb_2014_voksenlivsstil' Ruten er som sagt virkelig hård med mange og lange bakker. Det er lidt besværligt at komme frem – især for os nye med de høje startnumre – men stemningen er fantastisk, vejret var godt, og det er en kæmpe oplevelse og en stor tilfredsstillelse bare at gennemføre. Og vores fællesskab og tradition omkring dagen er absolut ikke at forglemme – det var en skøn dag, og vi fire debutanter regner bestemt med at løbe med igen næste år!
Og nu er vi faktisk tre generationer, der løber, eftersom min seje far på 70 også er med.