Tag Archive for: sport

Jeg må tilstå, at det først fornyligt er gået op for mig, at Hunkemöller, der først og fremmest er kendt for lingeri, også laver sportstøj – og det gør de altså rigtigt godt! Og i øvrigt til nogle rigtigt fornuftige priser.

Jeg har fået lov til at udvælge nogle styles, og faldt straks for der her skønne løbebukser med blomster, som skiller sig lidt ud i både fitnesscentret og på løbeturen udenfor. Det blev også til to rigtigt søde sportsbh’er og den fine rosa bluse med stropdetaljer bagpå – det hele matcher så fint – og endeligt også de blomstrede bukser i en kort udgave til løb på de varme sommerdage, som vi forhåbentlig for rigtigt mange af i år ♥

Jeg var meget spændt, da jeg modtog pakken. Træningstøj skal jo sidde perfekt og være behageligt at have på. Man skal kunne røre sig, og kunne ånde i det, og sports-bh’en skal sidde til uden at stramme alt for meget.

Jeg må sige, at jeg på ingen måde blev skuffet. Tøjet sidder perfekt, min str. small er lige i skabet, og alt tøjet er super behageligt og kan sagtens måle sig med de traditionelle sportsmærker. Bukserne er til at røre sig i og sidder til uden at være for stramme. Og så har de den lille uundværlige lomme bagpå til nøglen.
De koster 270 kr. på Hunkemoller.dk.

Jeg er også meget begejstret for den løstsiddende rosa bluse, der har åben ryg med stropper, så man kan få et kig til de fine sportsbh’er.

Som du måske kan skimte på billedet, så passer toppen indenunder til bukserne. Normalt træner jeg altid med bluse udover, men du skal lige have lov at se de flotte sportsbh’er (så må du leve med min vinterblege krop).

Der er virkeligt mange flotte styles at vælge imellem hos Hunkemöller, men jeg gik efter et match med udgangspunkt i de blomstrede bukser. Bh’erne findes i forskellige modeller alt efter behov, og størrelsen vælges efter normal bh-størrelse. Den sidder dermed også utroligt godt – og den er perfekt til både løb og fitness.
Denne koster 300 kr. og du finder den her.

Du skal lige se én sportsbh mere – meget, meget fin, i lidt mere lingeri-stil og med tre stropper bagpå, som gør den super smart. Den er lidt mindre støttende – det, som Hunkemöller betegner som Level 1 – og derfor mere egnet til fx yoga end til løb, men den er på den anden siden en anelse stram, så for mig vil den sagtens kunne bruges til løb også. Den koster 270 kr. her.

Til sidst er der selvfølgelig også løbeshorts, når det er for varmt med de lange leggings.
Også her er der tale om sportstøj, der sidder godt og har en god funktionalitet – fx er der indershorts, hvilket er et must for mig, når jeg løber. Samtidig er der mulighed for at vælge mange forskellige flotte styles, både ensfarvede og med mønster. Du kan se udvalget af træningsbukser her.

Jeg er glad for at have fået lidt mere farve – og trendy blomster – i min træningsgarderobe, og jeg har fået testet af, at pasformer, kvalitet og funktionalitet til fulde lever op til mine forventninger.
Og jeg har jo endda kun vist et lille bitte lille udpluk af, hvad Hunkemöller har at byde på. Du kan tjekke det hele ud på Hunkemoller.dk.

Få has på makronhælene

Jeg blev fristet på Apoteket i dag af den nye elektriske fodfil fra Scholl. Det kan jo være lidt af en evighedskamp af holde fødderne bløde og lækre, og de færreste af os har lyst til at flashe et par tørre makronhæle i sandalerne. Det bliver heller ikke lettere, når man dyrker sport og fx løber og belaster fødderne meget.

Scholl elektrisk fodfil
Produktet LØD godt, omend reklameteksten er en smule overdrevet (fx punkt 5 i brugsanvisningen, hvor man skal huske at ånde lettet op over sine nu bløde og lækre fødder 🙂 ) – jeg kastede mig ud i det og investerede de 350 kr. i mine fusser, som jeg har negligeret lidt rigeligt i forbindelse med nyt hus og flytning.

Og hvordan ER den så? Jeg ved ikke, om jeg ligefrem ånder lettet op, men mine fødder er dejligt bløde efter en nem (og lidt sjov) indsats. Den tager ikke for hårdt fat – hvilket er godt, for alt for meget fodfiling er ikke af det gode. Man skal passe på, at man ikke kommer ind i en ond spiral, hvor man bare danner mere og mere hård hud. Men det var nu lækkert at få bund i den hårde hud og få dejlige bløde fødder på den dovne måde. En almindelig fodfil kunne have gjort arbejdet, men det havde krævet en noget større indsats.

Bagefter er det bare om at pleje med en god fodcreme og så ellers holde fødderne ved lige uden at overdrive. Alt i alt er jeg tilfreds med investeringen og kommer helt sikkert til at bruge den fremover.

Den elektriske fodfil koster ca. 350 kr. hos Apoteket eller fx Apotekeren.dk.

Ny energi til foråret

Hvis du bemærker lidt stilhed her på bloggen det næste stykke tid, så skyldes det, at jeg sammen med min mand snart drager afsted for at få ladet batterierne op med tiltrængt sol, sport og afslapning på Club La Santa. Vi elsker stedet og kommer der igen og igen for at trække stikket ud og slappe af med sol og udendørs sportsaktiviteter. Stedet er absolut ikke forbeholdt sportsfanatikere og elitesportfolk, men henvender sig til alle, i alle aldre og på alle niveauer, der har lyst til at røre sig lidt i løbet af dagen. Og der er masser at vælge imellem – diverse hold, herunder BodyCombat, som er vores favorit herhjemme, tennis, badminton, cykling, windsurfing, kajak, svømning, løb, vægttræning, golf, squash, bodybike, dykning, you name it.

Stedet er blevet meget populært, og det kan anbefales at bestille turen i god tid. Lige nu udbygges der med nye lejligheder, så det bliver måske nemmere den kommende tid, og for dem, der synes, at stedet er lidt slidt – hvilket jeg overhovedet ikke synes er en retfærdig beskrivelse – kommer der nu helt spritnye faciliteter. For mig er det allervigtigste, at tingene fungerer og er vedligeholdte, og at alle sportsfaciliteterne er i top.

La Santa

Jeg glæder mig til at kaste mig over ugeprogrammets mange hold, windsurfing m.m., at få læst en masse bøger og blive ladet op (og spændt lidt op) og komme hjem med masser af ny energi til at gå foråret i møde – og til mange nye gode tips og ideer her på Voksenlivsstil.